Stap voor stap.

Bij het ontwikkelen van fotorealistische productvisualisaties komt veel kijken. De tijdlijn hieronder geeft globaal het werkproces weer hoe wij tot deze product visualisaties komen.

Het 3D model.

Het proces start met een simpel basismodel dat wordt gecreëerd in de computer. Met iedere stap krijgt de visualisatie meer detail. Het 3D-model kan altijd naar gewenste behoefte worden aangepast.

De studio.

Net zoals bij gewone fotografie, is ook voor digitale visualisaties een ‘studio’ nodig. Deze wordt, zoals het 3D model zelf, in de computer gemaakt. In principe gebeurt er in deze studio exact hetzelfde als bij een normale studio. Zo zorgt de positie van de lampen voor belichting en schaduw om een realistisch aanzicht te verwezenlijken.

Fotorealistisch.

Als de studio is opgezet gaat het proces verder in fotorealistische modus. In deze modus zullen de materialen en de belichting zich gedragen als in de echte wereld. Dit zorgt ervoor dat de 3D productvisualisatie eruit ziet alsof het een foto is.

Het materiaal.

Alle eigenschappen van het materiaal worden nagemaakt. Er zijn honderden schuifjes en tools die dit in het computerprogramma mogelijk maken. Denk hierbij aan talloze verschillende vormen van textuur, glans of doorzichtigheid. Dit maakt vrijwel alle wensen uitvoerbaar. Eventuele eigen materiaal collecties kunnen we ook feilloos in 3D nabootsen

In de omgeving.

Zodra we de producten fotorealistisch gevisualiseerd hebben kunnen we een passende 3D omgeving visualiseren voor dit product. We overleggen met de klant welke richtingen we in kunnen slaan. Zo kunnen we bijvoorbeeld seizoensgebonden campagnes ondersteunen met daarbij passende omgevingen. Bovendien zijn wij niet gelimiteerd aan de werkelijkheid waardoor we eindeloze mogelijkheden hebben.

Stap voor stap.

Bij het ontwikkelen van fotorealistische productvisualisaties komt veel kijken. De tijdlijn hieronder geeft globaal het werkproces weer hoe wij tot deze product visualisaties komen.

1. Het 3D model.

Het proces start met een simpel basismodel dat wordt gecreëerd in de computer. Met iedere stap krijgt de visualisatie meer detail. Het 3D-model kan altijd naar gewenste behoefte worden aangepast.

2. De studio.

Net zoals bij gewone fotografie, is ook voor digitale visualisaties een ‘studio’ nodig. Deze wordt, zoals het 3D model zelf, in de computer gemaakt. In principe gebeurt er in deze studio exact hetzelfde als bij een normale studio. Zo zorgt de positie van de lampen voor belichting en schaduw om een realistisch aanzicht te verwezenlijken.

3. Fotorealistisch.

Als de studio is opgezet gaat het proces verder in fotorealistische modus. In deze modus zullen de materialen en de belichting zich gedragen als in de echte wereld. Dit zorgt ervoor dat de 3D productvisualisatie eruit ziet alsof het een foto is.

4. Het materiaal.

Alle eigenschappen van het materiaal worden nagemaakt. Er zijn honderden schuifjes en tools die dit in het computerprogramma mogelijk maken. Denk hierbij aan talloze verschillende vormen van textuur, glans of doorzichtigheid. Dit maakt vrijwel alle wensen uitvoerbaar. Eventuele eigen materiaal collecties kunnen we ook feilloos in 3D nabootsen

5. In de omgeving.

Zodra we de producten fotorealistisch gevisualiseerd hebben kunnen we een passende 3D omgeving visualiseren voor dit product. We overleggen met de klant welke richtingen we in kunnen slaan. Zo kunnen we bijvoorbeeld seizoensgebonden campagnes ondersteunen met daarbij passende omgevingen. Bovendien zijn wij niet gelimiteerd aan de werkelijkheid waardoor we eindeloze mogelijkheden hebben.